IES Narcís Oller
Departament de Visual i Plàstica.

Ramon Vilella - AULA VIRTUAL.

CULTURA AUDIOVISUAL.
TEMA 7. EXERCICI 4.

Proposta de programa de televisió

Concepte: Es tracta de pensar i dissenyar com seria un programa de televisió. Caldrà, doncs determinar tant el contingut com el format, l'estructura, els espais i personatges que hi apareixeran.

A nivell orientatiu pots consultar els següents documents per conèixer una mica què és un plató de televisió i com es realitza un programa.

PLATÓ -CAMARES I SALA DE CONTROL O REGIE

PLATÓ VIRTUAL

Exercici:

El programa ha de respondre als següents requisits:

- El programa es fa en directe o directe sobre cinta.

- Programa de televisió d'entreteniment que ha d'incloure una part que sigui de tipus reality show, és a dir que alguns personatges situacions de la vida real interaccionin per aportar espectacle però també informació sobre la vida de les persones.

- Almenys una part del programas'ha de desenvolupar al plató. Pot tenir diversos ambients en el mateix plató, així com fer connexions amb altres espais, l'exterior (amb la corresponent unitat mòbil) o documents d'arxiu o preenregistrats.

Apartats que cal concretar:

a) Format i estructura del programa.

b) Continguts i temàtica tractada.

c) Protagonistes - Presentadors, col·laboradors, actors, participants, públic, etc.

d) Espai del plató, decorats i il·luminació.

Cal fer una descripció escrita i gràfica de com serà. Per la descripció gràfica s'ha de presentar com mínim un plànol del plató amb la disposició de tots els elements i algunes vistes de la sala o les parets amb les pantalles, escenografia, etc. Per fer aquestes simulacions es pot utilitzar algun programa de disseny 3D com ara Sketchup o similar, si no es pot fer amb qualsevol altre programa de disseny en 2D o en el mateix powerpoint en que es presentarà tota la informació de la proposta.

Plató del telediario de TVE

Plató programa Divendres TV3

e) Temporització i desenvolupament. Escaleta (No cal pla per pla, però si per blocs definint la temporització).

Veure models d'escaleta 1

Veure models d'escaleta 2

Veure models d'escaleta 3

f) Recursos tècnics audiovisuals- Càmeres, micròfons, pantalles, etc.

Es poden incloure i/o referenciar als plànols presentats

g) Justificació.

Cal definir bé quin és el format del programa i què aporta aquest format, tant en l'aspecte de l'entreteniment com en el de la informació.

Presentació:

Presentació Powerpoint o similar amb els apartats a) - g) separats i el contingut ben estructurat.

Desar al Drive i enviar enllaç al Moodle.

Criteris d'avaluació:

Es valorarà

- Que a partir dels requisits que imposa l'exercici, s'hagi trobat un format-estructura de programa coherent i interessant.

- Que s'hagi donat una estructura temporal adeqüada al programa.

- Que s'hagi concretat, tant en els plànols com en les explicacions una escenografia adequada al contingut del programa.

- Que la justificació sigui coherent i entenedora.

- Que les explicacions utilitzin la terminologia apresa a classe i siguin tècnicament correctes.